ett ultimatum

Alla inlägg under november 2008

Av ren - 30 november 2008 21:30


jag är asdålig på att skriva titlar. .. men anyways!

på söndagen så skulle vi åka hem. jag vaknade ungefär vid 10 eller så .. men man klev upp först vid 2 tiden. man gjorde inte så mycket på morgonen. man klev typ upp. vi beställde hem mat, sen var de bara att packa och göra sig i ordning.


när vi hade åkt ner med hissen så kom jag på att jag hade glömt att packa ner mina glasögon. men när jag sprang upp till ulli och dom igen så .. hittade jag dom inte såklart. men, jag får dom igen .. om 2 veckor. jag får väl försöka överleva. dom hade tydligen hamnat på soffan. nä, va less jag blir.


och sen så var de jättsorgligt när vi väl skulle säga hejdå. aaw, lilla ulli.fast, som sagt, hon kommer ju hit om 2 veckor .. så. soon we sill meet again! hemresan gick faktiskt ganska snabbt och smärtfritt. köpte dricka och snask, så kanske de dödade tiden en aning. när vi kom fram till eskilstuna, så fixade vi en taxi och vi lyckades ta oss hem faktiskt. duktiga vi är.


sen var de bara att duscha, borsta tänderna och sova.

de tar på krafterna att vara ute på äventyr i den stora världen.

Av ren - 29 november 2008 21:20


på lördagen så drog man in till stan. vi kände inte för att stressa på morgonen så vi kom iväg .. ja .. nångång efter lunch eller nå. jag skulle titta efter julklappar men de gick inte så bra. istället så hittade jag en massa saker till mig själv. en väska, strumpbyxor och lite annat trams. vi alla var jättetrötta hela dagen. de var väldigt tråkigt väder också .. så vi var bara på stan i ungefär 3 timmar. vi skulle åka till liseberg, men som sagt, asdåligt väder .. så de struntade vi i. och istället för att käka på stan, så bestämde vi att vi skulle åka hem och laga tacos. mums ~ så de gjorde vi. hoppade av vig hemköp, köpte krubb, gick hem, lagade krubb och åt krubb. end of story.


senare på kvällen så drog vi ut på krogen. blev lite besviken på musiken, eftersom de var samma låt om och om och om igen. dom lade bara till lite dunka dunka eller piiiip eller .. sånt. fett långsökt. plus attde va nån som spillde öl över mig. de var .. inte så roligt.


vi var faktiskt inte så länge på krogen. dom stänge vid 3 och vi drog ungefär halv 3. vi skulle försöka att ta oss in på en en annan krog med 23 åldersgräns. men .. vi tappade liksom lusten. vi var ashungriga och drog till mcdonalds som råkade ligga närmast. 47 spänn för en lilla menyn! rena rånet! jag fattar inte att de kan kosta så mycket på kvällen .. jag menar . hallå!? men efter vi käkat så drog vi hem och gick och la oss. sooova! ~


Av ren - 28 november 2008 21:08


 bara en lektion.

matte klockan halv nio på morgonen. sånglektionen var inställd, men de va ändå okej, eftersom jag fortfarande är förkyld. it sucks. men efter den ''långa'' mattelektionen så konkade man sin ''inte tunga'' bäska hem till sara. sara skulle skriva nationella i engelska. så jag satt vid hennes dator medan hon drog till skolan. hon kom hem där vid ett nångång, och då fick vi skjuts av maggan som råkade vara i krokarna. och sen var det bara att vänta in tåget.


jag och sara drar till ulli och göteborg! tåg tåg tåg. segt var de. ingen godis eller nånting hade vi köpt med oss. så duktiga är vi. så, man lyssnade mest på musik hela vägen. sara med sin ljudbok och jag med min mp3. så kan de gå. roligt att man laddade mp3n hela kvällen och att den ändå aldrig blev fulladdad. usch, min adapterfjolla är inte så bra asså.


efter ca 3 timmar så var vi framme i gbg. blev mötta av ulli och marri. dom köpte alko, sen åkte vi spårvagn hem till dom. yahoo! rälsbussen forever! X3


på kvällen så tittade vi på pirates of the caribbean senare på kvällen. åååh johnny depp, the love of my life X3 fast han kan ju inte ro för att han är snygg. fnäss. och efter filmen .. så var de bara att sova. nattifjant. ~

Av ren - 27 november 2008 21:06


torsdag.

jag packade inför göteborgsresan. sent blev de, och en tung väska också. jag suger på att packa. men egentligen så vart de inte mycket som låg i väskan men den lyckades väga ton iallafall. va duktig jag är, verkligen.

Av ren - 25 november 2008 22:21


Boys get discovered as winter melts

Flowers competing for the sun

Years go by and Im here still waiting

Withering where some snowman was


Av ren - 25 november 2008 21:57


ja, vad ska man säga om idag?

de började väl som en vanlig tisdag. är fortfarande förkyld och har ont i halsen, kan inte riktigt säga att de är bättre precis. på bilden så gjorde jag så gott som ingenting. sen så hade vi svenska och då blev jag äntligen av med mitt tal. siv tyckte tydligen att de var jättebra, så jag antar att jag är nöjd. jag behövde bara framföra den inför 2 pers, bea och jonas, så de ´var inte så nervöst.


sen så var de matte. jag gillar verkligen inte matte, men jag förstår faktiskt lite av de vi håller på med nu iallafall. men  om jag klarar provet, de är en annan sak. jag fick beröm av matteläraren idag, för att jag ställde en fråga. så, mer positivitet. men sen så vände typ allt efter lunchen.


vi hade klassråd. eftersom jag ska till göteborg med sara och liksom, träffa ulli så hade jag frågat elisabeth (min mentor) tidigare på bilden om jag kan få ledigt på fredag eftermiddag. jag vet att de är musikal då. jag får ångest när jag missar nånting viktigt. så .. ja. elisabeth och inga (som jag inte gillar av någon anledning) kommer fram till mig och säger att de verkligen inte är lämpligt för mig att ta ledigt den tiden. 'kan du inte åka på lördag?' - 'nej, de är fullbokat hela helgen'  - 'men du kan ju inte ta ledigt då blablabla' .. sen så sa inga och elisabeth att typ, hela musikallektionen  förra veckan blev inställd för att jag inte var där, att allt typ va mitt fel. så allt slutade med att jag fick typ, panikångest-attack. började skaka och gråta och jag visste inte vart jag skulle ta vägen.

jag är en väldigt plikttrogen person. om den här resan inte var viktig för mig, så skulle jag ha stannat och gått på musikalen, fattar dom väl! dom ska bara veta hur mycket jag vill åka till gbg å träffa ulli. dom ska bara veta hur mycket ångest jag har haft för att jag har varit/är sjuk och att jag missar musikalen. allvarligt. jag hinner inte ens andas när jag är hemma, eller i skolan, eller någonstanns. vafan, ge mig lite space!


okej, så jag fick en attack. sara och lisa lyckades lugna ner mig en aning. men de var ju ehm .. jättebra liksom att vi skulle skriva prov just då. jag var helt skakis och kunde inte ens koncentrera mig. så sara frågade elisabeth om jag fick göra provet senare. så jag fick gå. jag har typ glömt allt om de provet ska handla om nu. .. de kommer att gå skit.


jag fick iallafall backup av bea, lisa och sara hela dagen. tack tjejer, va skulle jag göra utan er. <33


- to get your respect on earth, you have to leave it.

Av ren - 24 november 2008 15:00


jahapp.

så var man hemma idag. men jag antar att jag inte missade så mycket. vi har ju liksom bara bild och nk idag. och på nk:n så jobbar vi liksom med egna arbeten. men jag har läst lite på kulturhistorian iallafall. jag ska läsa på mitt tal ikväll också, måste ju göra den imorgon.


men jag mår iallafall bättre idag än va jag gjorde igår. fortfarande slem i halsen och snuvig, men de går ju förhoppningsvis över. tra la la. jag har roat mig med att titta på nickelodeon och disney channel från klockan ett. ganska tråkiga saker dom sänder. men aja.


så imorgon är de alltså prov. jag gillar verkligen inte kulturhistorian. det känns som att man inte får ut nånting vettigt av de. de bara .. är. men jag tror att den kursen tar slut nu efter jul iallafall .. men då kommer 'nutida konst' istället. asså .. kan dom bara inte ge upp?


ja, jag har sprungit runt och fotat lite onödiga, tråkiga ting också. jag måste liksom fördriva tiden. och jag vette tusan vart föräldrarna har stoppat glasskivan till mitt ljusbord. skulle behöva rita lite känner jag. jag får väl snoka omkring lite, I guess. projektarbetet ligger och gnager mig i bakhuvudet. jag vill verkligen att de också ska vara över. .. nu ..  


Av ren - 22 november 2008 01:41


nä asså.

jag vill inte vara sjuk. jag har gått runt och fryst hela dagen medans alla andra typ svettades ihjäl. ont i halsen och huvudet. kul liksom att vara sjuk på helgen. och jag får ångest för att jag var sjuk på fredag .. musikal liksom. de känns som att man inte får vara sjuk då .. men ändå. man kan ju inte göra så mycket åt de.


så .. pappa occh maggan hade typ party idag eller nått. emma och sara var också här. alla var fulla och skrek och spelade jättehög musik så att min hjärna sprängdes i en miljon bitar. själv har man då såklart varit typ sängliggandes hela dagen. fan va kallt de är. ändå så ligger jag här med 3 täcken på mig och med elementet på högsta grad. nä, jag har inte tid att vara sjuk. de är så fel.


jag fick förfrågan av sara idag att hon, emma och ulli ville ha med mig till göteborg. ulli bor ju där liksom. å .. såklart att jag vill åka .. men då betyder de att jag måste ta ledigt på fredag. å då är de musikal! jag gillar inte att vara borta från skolan. jag gillar de verkligen inte. aja, men vi får se hur de blir.

this i so not fetch!

Presentation

Omröstning

är du tjej eller kille?
 tjej
 kille

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards